- Odaberite područje
''Projekt zaštite od poplava'' obuhvaća ulaganja kojima će se unaprijediti, obnoviti, dovršiti i razviti postojeći sustav zaštite od poplava kako bi se postigla visoka razina zaštite ciljnog stanovništva na prioritetnim riječnim slivovima u Hrvatskoj, čime će se smanjiti pojavljivanje poplava i njihovi negativni društveno-ekonomski utjecaji.
Projekt je u nadležnosti resornog Ministarstva zaštite okoliša i energetike (Promotor projekta). dok su za njegovu provedbu zadužene Hrvatske vode (Tijelo za provedbu projekta), unutar kojih se oformila posebna jedinica za provedbu Projekta (JPP). Provedba Projekta ukupne vrijednosti od 80 milijuna EUR sufinancira se zajmom Razvojne Banke Vijeća Europe (CEB) LD 1845-2014 u iznosu od 40 milijuna EUR (50%), te sredstvima Hrvatskih voda (iz prihoda od vodnog doprinosa i naknade za uređenje voda) u iznosu od 40 milijuna EUR (50%).
Predviđeni rok za dovršetak Projekta je 31. prosinca 2018, a rok za zatvaranje zajma je 30. lipnja 2019.
Okvirni ugovor o zajmu između Republike Hrvatske i Razvojne banke Vijeća Europe za Projekt zaštite od poplava je potpisan 2. i 15. lipnja 2015., a koji je Potvrđen Zakonom o potvrđivanju Okvirnog ugovora o zajmu između Republike Hrvatske i Razvojne banke Vijeća Europe za Projekt zaštite od poplava („Narodne novine – Međunarodni ugovori", broj 3/16, objavljen 29. lipnja 2016.) te je stupio na snagu 7. srpnja 2016. - http://narodne-novine.nn.hr/clanci/medunarodni/2016_06_3_22.html
Potpisivanje Ugovora o izmjenama i dopunama br. 1 Okvirnog ugovora o zajmu između Republike Hrvatske i Razvojne banke Vijeća Europe za Projekt zaštite od poplava je uslijedilo 5. i 7. prosinca 2016. godine, da bi konačno Ugovor o Projektu za „Projekt zaštite od poplava" između Republike Hrvatske, koju predstavlja Ministarstvo financija (Zajmoprimac), Ministarstva zaštite okoliša i energetike (Promotor Projekta) i Hrvatskih voda (Tijelo za provedbu Projekta) bio potpisan 8. i 13. prosinca 2016. godine.
Projekt je dio većeg Višegodišnjeg programa gradnje regulacijskih i zaštitnih vodnih građevina i građevina za melioracije, koji je Vlada RH usvojila 2015. godine (u nastavku „Program"), kao i Plana upravljanja vodnim područjima RH koji sadrži Plan upravljanja rizicima od poplava za razdoblje 2016.-2021., koji je Vlada RH usvojila u srpnju 2016. Program građevinskih mjera upravljanja rizicima od poplava u Planu upravljanja rizicima od poplava temelji se na projektima u Programu, s mogućim izmjenama uslijed detaljnijih studija upravljanja rizicima od poplava na riječnim slivovima i studija izvedivosti. Projekt će pridonijeti provedbi Programa i Plana upravljanja rizicima od poplava i njegovom sveukupnom dugoročnom cilju smanjivanja rizika od poplava širom Hrvatske na prihvatljivu razinu.
Projekt se sastoji od dvije komponente:
Komponenta 1: izgradnja odabranih projekata iz Programa (pod-projekata) s indikativne liste od 25 pod-projekata navedenih u Dodatku 1 Priloga 1 Okvirnog ugovora o zajmu, ukupne investicijske vrijednosti 74.347.888 eur, uključujući projektiranje i nadzor.
Komponenta 2: tehnička pomoć (5.652.112 Eur, oko 7% ukupne vrijednosti projekta). Ova komponenta bi se koristila za financiranje izrade studija riječne slivove za prioritetne sustave, razvoj sustava za prognoziranje poplava i podrška Jedinici za vođenje Projekta.
OPĆENITO
Pozitivni učinci na okoliš i prirodu osigurani su kroz Strateške procjene utjecaja na okoliš za Programe, Procjene utjecaja na okoliš i Ocjenu prihvatljivosti zahvata na ekološku mrežu za pojedinačne projekte, po potrebi.
Pravna osnova
1. Zaštita okoliša
Relevantni zakoni: Zakon o zaštiti okoliša (NN 80/13., 153/13., 78/15.) i Uredba o procjeni utjecaja zahvata na okoliš (NN 61/14.). Zakon o zaštiti okoliša uređen je i usklađen sa odgovarajućim Direktivama Europske unije: Direktiva 2011/92/EZ od 13. prosinca 2011., Direktiva 2003/35/EZ od 26.svibnja 2003., Direktiva 2001/42/EZ od 27. lipnja 2001., Direktiva 2010/75/EU od 24. studenog 2010., Direktiva 2003/4/EZ od 28. siječnja 2003., Direktiva 2004/35/EZ od 21. travnja 2004., Direktiva 2008/56/EZ od 17. lipnja 2008., Direktiva 1999/94/EZ od 13. prosinca 1999., Direktiva 2013/30/EZ od 12. lipnja 2013., Direktiva 2012/18/EZ od 4. srpnja 2012., Direktiva 2009/126/EZ od 21. listopada 2009., Direktiva 2009/31/EZ od 23. travnja 2009., Direktiva 2009/304/EZ od 23. travnja 2009., Direktiva 2008/98/EZ od 19. studenog 2008., Direktiva 2006/66/EZ od 6. rujna 2006., Direktiva 2006/7/EZ od 15. veljače 2006., Direktiva 2003/87/EZ 13. listopada 2003., Direktiva 199/31/EZ od 26. travnja 1999., Direktiva 94/63/EZ od 20. prosinca 1994., Uredba 66/2010/EZ od 25. studenog 2009., Uredba 1221/2009/EZ od 25. studenog 2009., Uredba 166/2006/EZ , Uredba 401/2009/EZ od 23. travnja 2009.
Osim toga usvojeni zakoni također se temelje na odredbama međunarodnog sporazuma kojeg je Hrvatska potvrdila usvajanjem Zakona o ratifikaciji Konvencije o Procjeni utjecaja na okoliš preko državnih granica (NN – Međunarodni ugovori 6/96.), kao i Akta Programa Ujedinjenih naroda za okoliš pod nazivom Protokol Barcelonske konvencije o integralnom upravljanju obalnim područjem Sredozemlja ratificiranom od strane RH Zakonom o potvrđivanju (Međunarodni ugovori, NN 8/2012.).
Zaštita prirode
Relevantni zakoni: Zakon o zaštiti prirode(NN 80/13.), Uredba o izmjenama Uredbe o ekološkoj mreži (NN 124/13., 105/15.), Pravilnik o ocjeni prihvatljivosti plana, programa i zahvata za ekološku mrežu (NN 146/14.) temeljem kojih je hrvatsko zakonodavstvo usklađeno sa uredbama EU na području zaštite prirode: Direktiva Vijeća 92/43/EEZ o očuvanju prirodnih staništa i divlje flore i faune od 22. srpnja 1992. izmijenjena i nadopunjena Direktivom 2006/105/EEZ od 20. prosinca 2006. (Direktiva o staništima), − Direktiva Vijeća 2009/147/EZ od 26. siječnja 2010. o očuvanju divljih ptica (Direktiva o pticama) i Konvencija o zaštiti europskih divljih vrsta i prirodnih staništa (Bernska konvencija) –Smaragdna mreža.
Stanje Strateške procjene utjecaja zahvata na okoliš:
Potreba za ulaganjima u zaštitu od štetnog djelovanja voda u Republici Hrvatskoj temelji se na potrebama analiziranima u Strategiji upravljanja vodama (zakon o vodama, NN 91/08.), koja je detaljnije razrađena u planskom dokumentu Hrvatskih voda pod nazivom Višegodišnji program gradnje regulacijskih i zaštitnih vodnih građevina i građevina za melioracije 2013.-2017. (u nastavku: Program), sve u skladu sa Zakonom o vodama, članak 37 (NN 153/09., 130/11. i 56/13.). Program su izradile Hrvatske vode a donijela ga je Vlada RH nakon provedenog postupka Strateške procjene utjecaja zahvata na okoliš (u skladu s člankom 62 Zakona o zaštiti okoliša,) u listopadu 2015 (NN117/2015).
Stanje Procjene utjecaja na okoliš i Procjene utjecaja na ekološku mrežu:
Procjena utjecaja na okoliš obavezna je za projekte pobliže navedene u popisu projekata u skladu sa Prilogom I Uredbe o procjeni utjecaja zahvata na okoliš (Narodne novine 61/14.) i za projekte za koje je procjena utjecaja na okoliš utvrđena kao obavezna tijekom procesa ocjene potrebe za procjenom utjecaja na okoliš. Projekti za koje je postupak ocjene u potrebi procjene utjecaja na okoliš nužan navedeni su u popisu Priloga II i III Uredbe.
Odgovarajuća procjena utjecaja na ekološku mrežu provodi se za sve projekte i aktivnosti koje bi mogle imati negativan utjecaj na ciljeve očuvanja područja ekološke mreže, u skladu sa Pravilnikom o ocjeni prihvatljivosti plana, programa i zahvata za ekološku mrežu (NN 146/14.)
Ukoliko je za neku aktivnosti ili projekt potrebno provesti procjenu utjecaja na okoliš, kao dio procjene utjecaja na okoliš provest će se ocjena prihvatljivosti zahvata na ekološku mrežu. Ukoliko nije nužno provesti procjenu utjecaja na okoliš, glavna procjena će se provesti kao odvojeni postupak. Ukoliko se projekt nalazi unutar već izgrađenog dijela građevinskog područja, u takvom slučaju ne treba provoditi procjenu utjecaja na ekološku mrežu.
U tablici usklađenosti sa ciljevima zaštite okoliša prikazano je stanje procjene utjecaja na okoliš i procjene utjecaja na ekološku mrežu za svaki pojedini pod-projekt.
Ne-tehnički sažetak ili mišljenje ili odluku za pod-projekte da procjenu utjecaja na okoliš i/ili procjenu utjecaja na ekološku mrežu nije nužno provoditi možete pronaći nastavno.
Dokumentacija vezano za zaštitu okoliša i prirode za ''Projekt zaštite od poplava"
Izgradnja nasipa Sava, desno zaobalje - Samobor, II, III, IV, V, VI i VII etapa, Gradna i Rakovica, Bistrec
Postupak PUO završen je za cjeloviti sustav obrane od poplava Srednje Posavlje, u što spada i ovaj konkretni zahvat a Ministarstvo zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva je izdalo Rješenje o prihvatljivosti za okoliš Klasa: UP/I-351-03/07-02/54, Ur. br.: 531-08-1-1-2-6-08-11 dana 20. svibnja 2008. Rješenje je dio lokacijske dozvole.
Sava l.o.- sanacija obaloutvrde kod Okunšćaka, Rugvica, Oborovo, uzvodno od ustave Prevlaka, nizvodno od ustave Prevlaka, uzvodno od Dubrovčaka
Zagrebačka županija izdala je Rješenje Klasa: UP/I-351-03/12-01/03, Ur.br.: 238/1-18-02/2-13-16, od 29. siječnja 2013., u kojem stoji da ne treba provoditi procjenu utjecaja na okoliš i prirodu kao ni procjenu utjecaja zahvata na ekološku mrežu.
- rjesenje_o_nepotrebnosti_eia_i_enia_-_obaloutvrde_okunscak_rugvica_prevlaka_-_01_2013.pdf
- elaborat_zastite_okolisa_obaloutvrde_okunscak.za_prijevod.pdf
Retencija Kustošak - sanacija temeljnih ispusta s ulaznim i izlaznim građevinama te hidromehaničke opreme na branama, E i F3
Procjena uticaja na okoliš nije napravljena obzirom da sukladno zakonskoj regulativi za radove rekonstrukcije na postojećim objektima nije potrebna.
Drava - Dunav - rekonstrukcija nasipa kod Podravlja
Građevinska dozvola je izdana od strane Ministarstva graditeljstva i prostornog planiranja 26. Studenog 2013. Postupak procjene utjecaja na okoliš i Glavne ocjene prihvatljivosti zahvata za eklošku mrežu nisu provedeni obzirom da nisu tražene od strane nadležnog ministarstva u vrijeme izdavanja građevinske dozvole.
Vukovar - rekonstrukcija obaloutvrde na potezu od ušća Vuke do Luke Vukovar
Vukovarsko-srijemska županija je izdala mišljenje Klasa: UP/I-351-03/13-03/02, URBROJ: 2196/1-14-01-13-5, od 15 Ožujka 2013. kojim se tvrdi da postupak procjene utjecaja na okoliš kao ni Glavne ocjene prihvatljivosti zahvata na ekološku mrežu ne treba provesti.
Dunav - uređenje d.o. u Sotinu, nizvodno od Vukovara
Ministarstvo zaštite okoliša i prostornog uređenja je izdalo mišljenje Klasa: UP/I-351-03/10-08/48, URBROJ: 531-14-1-1-02-10-8, od 07 Listopada 2010. kojim se tvrdi da se postupak procjene utjecaja na okoliš ne treba izvesti.
Ministarstvo kulture je izdalo potvrdu Klasa: 612-07/10-01/1261, URBROJ: 532-08-03-01/1-10-2, od 27 Srpnja 2010. kojom se tvrdi da se procjena utjecaja zahvata na ekološku mrežu ne treba izvesti.
Rekonstrukcija desnog savskog nasipa na dionici od km 22+700 do km 24+370 između naselja Martinska Ves Desna i Ljubljanica
Postupak procjene utjecaja na okoliš završen je za cjeloviti sustav obrane od poplava Srednje Posavlje, u što spada i ovaj konkretni zahvat, a Ministarstvo zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva izdalo je Rješenje o prihvatljivosti za okoliš Klasa: UP/I-351-03/07-02/54, Ur. br.: 531-08-1-1-2-6-08-11 dana 20. svibnja 2008. Rješenje je dio lokacijske dozvole izdane 14. prosinca 2012.
Izgradnja obaloutvrde na lijevoj obali Save u Štitaru, rkm 275+770 do rkm 276+277
Postupak procjene utjecaja na okoliš za uređenje plovnog puta Sava i definiranje regulacijske linije Save od Račinovca do Siska je završen, u što spada i ovaj konkretni zahvat, a Ministarstvo zaštite okoliša i prirode izdalo je Rješenje o prihvatljivosti za okoliš Klasa: UP/I-351-03/09-02/98, Ur.br.: 531-14-1-1-02-10-42 dana 03. studenog 2010. Rješenje je dio lokacijske dozvole izdane 08. travnja 2011.
Izgradnja obaloutvrde na lijevoj obali Save u Slavonskom Brodu, km 363+100 do km 363+700
Ministarstvo zaštite okoliša i prirode izdalo je Rješenje da ne treba provoditi postupak PUO Klasa: 350-02/10-02/2, Ur.br.:531-06-10-2 od 28. siječnja 2010., a Brodsko-posavska županija izdala je Rješenje da ne treba provoditi postupak PUO Klasa: UP/I-351-03/10-01/1, Ur.br.: 2178/1-03-10-2 od 21. svibnja 2010.
Brodsko-posavska županija izdala je Potvrdu da ne treba provoditi postupak Glavne procjene utjecaja zahvata na ekološku mrežu, Klasa: 612-07/10-01/13, Ur.br.: 2178/1-03-10-3 od 19. travnja 2010.
- rekonstrukcija_slavonski_brod_363100_rjesenje_okolis.pdf
- rekonstrukcija_lo_slavonski_brod_363100_ekoloska_mreza.pdf
Izgradnja obaloutvrde na lijevoj obali Save u Mlaki, rkm 498+961 do rkm 499+761
Postupak PUO za uređenje plovnog puta Sava i definiranje regulacijske linije Save od Račinovca do Siska je završen, u što spada i ovaj konkretni zahvat, a Ministarstvo zaštite okoliša i prirode je izdalo Rješenje o prihvatljivosti za okoliš Klasa: UP/I-351-03/09-02/98, Ur.br.: 531-14-1-1-02-10-42 dana 03. studenog 2010. Rješenje je dio lokacijske dozvole izdane 30. svibnja 2011.
Rekonstrukcija desnoobalnog savskog nasipa i izgradnja zaštitnog zida od km 16+300 do km 27+255 (km 0+000-km 10+050,80) od Selišta Sunjskog do Graduše Posavske, rkm 557+400 do rkm 568+300
Ministarstvo zaštite okoliša i prirode izdalo je Rješenje da ne treba provoditi postupak PUO, Klasa: 351-01/06-02/683, Ur.br.:531-08-3-1-06-VM-2 od 22. prosinca 2006. Rješenje je dio lokacijske dozvole od 22. ožujka 2010.
- rekonstrukcija_desnog_nasipa_gradusa_ld.pdf
- rekonstrukcija_desnog_nasipa_grdausa_dop_ld.pdf
- rjesenje_o_produzenju_ld_za_gradusu.pdf
Izgradnja retencije Ogulin na Ogulinskoj Dobri pokraj Turkovića radi zaštite od poplava grada Ogulina
Postupak procjene utjecaja na okoliš je završen, a Ministarstvo zaštite okoliša i prirode je 02. siječnja 2007. izdalo Rješenje o prihvatljivosti za okoliš, Klasa: UP/I-351-03/07-02/54, Ur.br.: 531-08-1-1-2-6-08-11.
U Rješenju Ministarstva zaštite okoliša i prirode Klasa: UP/I-351-03/15-08/145 od 03. rujna 2015. stoji da zahvat neće imati značajan učinak na prirodu te stoga ne treba provoditi postupak procjene utjecaja na okoliš te Glavne ocjene prihvatljivosti zahvata za ekološku mrežu budući da je izvršena izmjena dijela tehničkog rješenja.
Sanacija desne obale rijeke Kupe izgradnjom obaloutvrde u naselju Brođani pokraj Karlovca u dužini od cca 285 m
Postupak procjene utjecaja na okoliš završen je za cjeloviti sustav obrane od poplava Srednje Posavlje, u što spada i ovaj konkretni zahvat, a Ministarstvo zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva je izdalo Rješenje o prihvatljivosti za okoliš Klasa: UP/I-351-03/07-02/54, Ur. br.: 531-08-1-1-2-6-08-11 dana 20. svibnja 2008. Rješenje je dio lokacijske dozvole izdane 23. ožujka 2012.
Švajcarija izgradnja akumulacije u svrhu obrane od poplave, navodnjavanja i rekreacije kod Đurđenovca
Osječko-baranjska županija izdala je Rješenje da ne treba provoditi postupak procjene uticaja na okoliš (vidi obrazloženje Rješenja), Klasa: UP/I-351-03/10-01/3, Ur.br.: 21588/1-01-22/61-11-4 dana 14. veljače 2011.
Križ potok akumulacija, faza I
Ministarstvo zaštite okoliša i prostornog uređenja izdalo je Rješenje o prihvatljivosti za okoliš Klasa: UP/I-351-02/00-06/40, Ur.br.: 531-05/01-Jm-01-3, od 28. svibnja 2001. Rješenje je dio lokacijske dozvole te je 2012. godine u skladu sa lokacijskom dozvolom izdana i građevinska dozvola za fazu I.
Izgradnja sifona ispod Male Neretve
Dubrovačko-neretvanska županija izdala je lokacijsku dozvolu, a Posebni uvjeti vezano za zaštitu prirode, Klasa: 351-02/11-01/89, Ur.br.:2117/1-23/1-12-11-02, od 21. rujna 2011. su dio te dozvole. U tim Posebnim uvjetima stoji da ne treba provoditi postupak procjene utjecaja na okoliš niti postupak Glavne ocjene prihvatljivosti za ekološku mrežu.
Rekonstrukcija ustave (brane) na ušću Male Neretve
U skladu s propisima za rekonastrukciju nije obavezno provoditi postupak procjene utjecaja na okoliš.
Stabilizacija obala Male Neretve sa zaštitom zaobalja
Dubrovačko-neretvanska županija izdala je Rješenje da ne treba provoditi postupak PUO, Klasa: UP/I-351-01/10-01/02, Ur.br.: 2117/1-23/1-12-13-20 dana 25. studenog 2013.
Dubrovačko-neretvanska županija izdala je Potvrdu da stabilizacija neće imati značajni učinak na ekološku mrežu te da ne treba provoditi postupak Glavne procjene utjecaja na ekološku mrežu, Klasa 351-01/10-01/56, Ur.br.: 2117/1-23/1-10-10-05 dana 6. listopada 2010.
Obrana od poplava grada Metkovića, desna obala
Dubrovačko-neretvanska županija izdaja je Rješenje da ne treba provoditi postupak PUO, Klasa: UP/I-351-01/09-01/04, Ur.br.: 2117/1-23/1-10-10-14-13-20 od 07. siječnja 2010.
Ministarstvo kulture izdalo je Potvrdu da zahvat neće imati značajan učinak na ekološku mrežu, Klasa: 612-07/09-01/634, Ur.br.: 532-08-02-02/1-09-4 dana 29. rujna 2009.
Retencija Smiljanova Graba u cilju zaštite od plavljenja područja općine Đurmanec i grada Krapine
Ministarstvo zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva izdalo je Rješenje o prihvatljivosti za okoliš, Klasa: UP/I-351-03/07-02/21, Ur.br.: 531-08-3-1-1-06-07-7, od 13. srpnja 2007.
Regulacija i uređenje korita rijeke Krapinice u gradu Krapina, km 18+637-19+037 u cilju zaštite od poplave centra naselja
Lokacijska dozvola izdana je 2009. godine, te nije trebalo provoditi postupak procjene utjecaja na okoliš niti Glavne ocjene prihvatljivosti zahvata za ekološku mrežu.
Izgradnja višenamjenske akumulacije Šumetlica na rijeci Šumetlica u svrhu zaštite od poplave i vodoopskrbe
Ministarstvo zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva izdalo je Rješenje o prihvatljivosti za okoliš, Klasa: UP/I-351-03/07-02/147, Ur.br.: 531-08-1-1-02-08-10, od 19. kolovoza 2008. Rješenje je dio lokacijske dozvole od 21. lipnja 2010.
Rekonstrukcija glavnog murskog nasipa, km 16+425-22+594
Međimurska županija donijela je Rješenje da ne treba provoditi postupak Procjene utjecaja na okoliš niti Glavne ocjene utjecaja zahvata na ekološku mrežu, Klasa: UP/I-351-03/13-03/1, Ur.br.: 2109/1-09/3-13/SG-09 dana 03. listopada 2013.
Rekonstrukcija glavnog murskog nasipa, km 22+594-25+912
Međimurska županija donijela je Rješenje da ne treba provoditi postupak PUO, Klasa: UP/I-351-03/12-03/1, Ur.br.: 2109/1-11-12-10 dana 26. listopada 2012.
Međimurska županija izdala je Potvrdu da zahvat neće imati značajni učinak na ekološku mrežu, Klasa: 612-07/12-03/9, Ur.br.: 2109/1-11-12-04 dana 2. srpnja 2012.
Sanacija pregradnog profila i kaskadskog brzotoka na jezeru Trakošćan
Za sanaciju nije potrebno provoditi postupak procjene utjecaja na okoliš u skladu s propisima.
Varaždinska županija izdala je Rješenje kojim se dopušta sanacija, Klasa: UP/I-351-01/10-01/33, Ur.br.: 2186/1-06/1-11-34 od 30. svibnja 2011.
Plan nabave obuhvaća nabavu radova, roba i usluga koje je predviđeno financirati iz kredita CEB banke u iznosu od 85% investicije (15% je udio vlastitih sredstava krajnjeg korisnika).
Svi projekti koji se financiraju moraju biti usklađeni s primjenjivim zakonodavstvom, svim relevantnim Direktivama EU-a, Višegodišnjim programom gradnje regulacijskih i zaštitnih vodnih građevina i građevina za melioracije, propisima, sektorskim politikama i prioritetima, odnosno Okvirom za usklađenost strategija za 2007.-2013., Regionalnim operativnim programima, Operativnim programom za zaštitu okoliša, nacionalnim Strategijama za upravljanje otpadom i vodama.
Tehnička misija CEB banke
02.03.2017.
Tehnička misija CEB banke na čelu s gosp. Antonom Spierenburgom, tehničkim savjetnikom za održivi razvoj za ''Projekt zaštite od poplava'' je održana od 13.-16.02.2017.
Opseg misije:
Cilj ove misije je bio pregledati provedbu mjera ublažavanja utjecaja na okoliš koje trenutno postoje ili koje su predviđene za pod-projekte za koje je nužna procjena utjecaja na okoliš i/ili procjena utjecaja na okoliš i prirodu, raspraviti postoji li potreba ažuriranja ili nadopune tih dokumenata s obzirom na promjene u zakonodavnom okviru koji se primjenjuje ili stanje područja zahvaćenih projektom.
Tijekom misije održani su terenski obilasci određenih pod-projekta iz prve faze financiranja, a za koje je nužna provedba mjera za ublažavanje utjecaja na okoliš. Radi se o pod-projektima: izgradnja Samoborskih nasipa, rekonstrukcija Glavnog murskog nasipa od km 16+425-22+594 te izgradnja retencije Ogulin.
Pitanja koja su tijekom misije rješavana u suradnji s djelatnicima Jedinice za provedbu projekata zaštite od štetnog djelovanja voda koji se financiraju putem zajmova CEB-a i sredstava EU fondova:
Razvoj zahtjeva za procjenu utjecaja na okoliš kao i procesa izdavanja okolišnih dozvola uključujući i konzultacije sa javnošću nakon 2007. godine (datum izdavanja nekih od dozvola projekta) i travnja 2014. (prethodna misija kontrole zaštite okoliša) koji možda mogu utjecati na valjanost postupka procjene utjecaja na okoliš i na prirodu. To uključuje i izmjene zakonske regulative kao i promjene stanja (npr. klasifikacija zaštićenih područja) područja koja spadaju u granice lokacija pod-projekata ili koja su zahvaćena aktivnostima projekta, kako vezano za građenje tako i pogon.
Valjanost do sada provedenih postupaka ocjena utjecaja na okoliš i ocjena utjecaja na okoliš i prirodu, pod-projekata koji se nalaze na područjima ili koji imaju utjecaj na područja Natura 2000, uključujući i, ali ne ograničujući se samo na pod-projekt Ogulin.
Upravljanje ekološkom problematikom i provedba mjera ublažavanja utjecaja na okoliš.
Uloge i odgovornosti različitih dionika projekta.Upiti nevladinih udruga vezano za pod-projekt Ogulin, stanje dijaloga.
Postupak izvlaštenja.
Modaliteti objave detaljnih informacija o zaštiti okoliša na web stranici Hrvatskih voda i stvaranje poveznice na web stranicu CEB-a.
Voditeljica projekta:
Sanda Kolarić-Buconjić, dipl.ing.građ,
Tel: 01/6307-402
e-mail: sanda.buconjickolaric@voda.hr